יום שבת, 7 ביולי 2012

אגדת אופנה בחולון - פתיחת התערוכה של יוז'י ימאמוטו


צילום: גוני ריסקין

ביום רביעי האחרון נערכה פתיחת התערוכה של המעצב היפני יוז'י ימאמוטו במוזיאון העיצוב בחולון. ימאמוטו היה פורץ דרך בתקופה בה החל לעצב לפני כשלושים שנה, ונשאר כזה עד היום. הוא חשף למערב את סגונונו הקונספטואלי, שמצליח להיות מינימליסטי ותיאטרלי בו זמנית, הוא לא פחד להרחיק את הבגד מהגוף ויצר צלליות שהיו חדשות לעולם המערבי. אין ספק שהוא היווה מקור השראה להמון מעצבים שהגיעו אחריו כמו מרטין מרג'יאלה וקום דה גרסון, שלקחו את הסגנון והפכו אותו, בעיני, ליותר נגיש.

בקיץ שעבר ראיתי את הרטרוספקטיבה שנערכה לעבודתו של יוז'י ימאמוטו במוזיאון אלברט&ויקטוריה בלונדון, שהייתה מרתקת ומרשימה אף היא. בקיצור כפי שהבנתם אני מעריצה שרופה.

צילמתי מספר דגמים נבחרים מתוך התערוכה אשר לדעתי משקפים את סגנונו היחודי והוורסטילי של יממוטו.









מבין כל המוזמנים נהניתי לפגוש את רונית אלקבץ איתה עבדתי בעבר ואין ספק שהיא השתלבה היטב בין הדגמים של יוז'י ימאמוטו בלוק שחור ומינימליסטי שהיא בחרה לאירוע. "נתפסה בעדשה" בשיחה צפופה עם רון ארד והאוצרת של התערוכה גליה גאון. 


לאירוע לבשתי שמלה של צמד המעצבות Girlish (בוטיק גוטיק) ושרשרת שהתאמתי במיוחד לאירוע של המעצבת המוכשרת אורית דייך - O.R.D. שרשרת בצבע כתום זרחני עשויה קפיץ בשילוב אבני קריסטל. גאונות כבר אמרתי? וכמובן נעלי ה-ג'יל סנדר הורודות שלי שנתנו את הטאץ' הסופי להשלמת ההופעה.

צילום: ריי שגב
dress - Girlish
shoes - Jil Sander
necklace - O.R.D

***

אייקוניות אופנה מקומיות:
 חברתי הטובה ריי שגב, וחברתי לאינסטגרם - michurra


זו הייתה הצצה מאוד לא מספקת אל תוך התערוכה, אין ספק שאשוב למוזיאון למבט נוסף.
תאריכים: 5/7/12 - 20/10/12

שבוע טוב!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה